2019
Mart
30

Şirmad Bhagavatam Sınıfı ve Kirtan Yoga

X
Mesajınız Gönderilmiştir.
En Kısa Zamanda Size Yanıt Verecektir.
Etkinliği Düzenleyene Mesaj Gönder X
Ön Rezervasyon Kaydı Kesin Rezervasyon Yerine Geçmez. X
X
Ön Rezarvasyon Kaydınız Alınmıştır.
En Kısa Zamanda Sizinle İletişime Geçecektir.

(Ön rezervasyon kaydı kesin rezervasyon yerine geçmez.)
369106
369106
Şirmad Bhagavatam Sınıfı ve Kirtan Yoga
Şirmad Bhagavatam Sınıfı ve Kirtan Yoga
0.00

Tarih: 30 Mart 2019
Yer: İstanbul

Goranga Yoga’da her Cumartesi saat 18:00'de Vedik Literatürü'nün kreması Şrimad Bhagavatam sınıflarımıza bekliyoruz. Önce kirtan yapıyoruz sonrasında Şrimad Bhagavatam sınıfımızda her hafta farklı bir konuyu sistematik olarak çalışıyoruz. Daha önceki programlara katılmamış olsanız bile bir cumartesi programa katılarak bu eşsiz vedik metni duyma ve öğrenme şansına sahip olabilirsiniz. Bhagavatam sınıflarımız ücretsizdir, dilerseniz bağış yaparak katkıda bulunabilirsiniz. 

Şrimad Bhagavatam Nedir? 
Şrimad-Bhagavatam (Bhagavata Purana) veya sadece Bhagavatam, çoğunlukla Vaişnavalarin kutsal kitabı olarak anılır. Engin ve ansiklopedik bir çalışma olan Bhagavatam tarih, psikoloji, politika, kozmoloji, metafizik ve teoloji dahil olmak üzere geniş bir bilgi yelpazesini inceler. 19. yüzyılda Amerikan transandantalist Ralp Waldo Emerson bir defasında Bhagavatam'ı okunması için bir “başucu kitabı” olarak yüceltmiştir. 

Vaişnavalar, orijinal olarak yaradılışın başlangıcında Tanrı tarafından Brahma’ya verilen derin Bhagavatam esintisini öğretirler. Brahma bu bilginin özünü Narada’ya aktarmış ve Narada da Vedik edebiyatının derleyicisi olan Vyasa’ya iletmiştir. Vyasa’nın “en eski bilginin” tarihsel yayılımında yeri kayda değerdir. Ona Vedalarin ebedi bilgeliğini dört farklı bölüme ayırması söylenir. Daha sonra, Vedik bilgisinin özünü Vedanta-sutralar olarak bilinen vecizelere özetlemiştir. Ancak Vyasa, Vedik edebiyatının bütün özetinde ve derlemesinde biraz umutsuzluğa kapılarak, Mutlak Gerçek’in şahsi özellikleri üzerine içtenlikle odaklanmayı ihmal etmişti. Bu sadece Tanrılığın Yüce Şahsiyeti, Krişna’nın ismini, şöhretini, formunu ve aktivitelerini dosdoğru anlatırsa tatmin olabileceğini söyleyen, Vyasa’nın manevi öğretmeni Narada tarafından da onaylanmıştı. Gurusunun tavsiyesini dikkate alan Vyasa, Vedik bilgi ağacının olgun meyvesi kitapların kralı, lekesiz Purana; Şrimad Bhagavatam’ı Vedanta-sutraların doğal bir anlatımı olarak derledi. 

Bunun sonrasında geliştirilmiş Bhagavatam’ın tatlı lezzeti olan üç tekrar anlatım mevcuttur. Bunlardan birincisi Himalayalar’ın yükseklerinde Badarikasrama’da ortaya çıkmıştır. Vyasa konuşmacıydı ve oğlu Sukadeva dinleyicilerin başıydı. Bhagavatam ikinci kez anlatıldı. Bu defa Sukadeva konuşmacıydı. Babasından duymuş olduklarını ekleyerek, yedi gün içinde ölmeye lanetlenen büyük bir kral olan Maharaj Parikşit’e anlattı. Son olarak, Bhagavatam’ın üçüncü tekrar anlatımı Naimisharanya ormanında (şu an Utar Pradesh’de Nimsar isimli Gomatinin kıyısında) gerçekleşti. Orada 60,000 bilge, Şri Shaunaka Rishi’nin başkanlığında, Sukadeva Bhagavatam’ı Maharaj Parikşit’e anlattığında çok iyi dinlemiş olan bilge Suta Goswami’den dinlemek için toplandılar. Bu üç anlatımın toplamı bugün bildiğimiz Bhagavatam’ı oluşturmuştur. 

Şimdiye kadar başka bir Purana bir çok biçimde ve anlatımda bu kadar canlı özetlenmemiştir. İlave olarak, en önemli anlatımcılardan biri olan Sridhara Swami’dir; Viraraghava Açarya onun üzerine önemli bir yorum yazmıştır.

Şri Caitanya’nın en seçkin takipçilerinden biri olan Sanatana Goswami’nin manevi öğretmeniyle karşılaşmasından önce Bhagavatam’ı çalıştığı söylenir. Bununla birlikte Mahaprabhu’dan şahsen gizli metinleri öğrendikten sonra onun en çok hatırlanmaya değer çalışmalarından biri, tüm Bhagavatam’ın hikaye biçiminde bir özeti olan Brihad Bhagavatamrita’yı yazdı. Diğer çalışmalar Sanatan’ın tanınmış halefleri Rupa Goswami ve Jiva Goswami tarafından da Bhagavatam’a odaklanmıştır. En yakın zamanlarda A.C. Bhaktivedanta Swami Prabhupada’nın ayrıntılı anlatımı Bhagavatam’ı net ve modern dünya için elde edilebilir hale getirmiştir. 

Bhagavatam İçeriği:
Bhagavatam daha ilk sayfalarında eşsiz mizacını gösterir: dharmah projjhita-kaitavo' tra, "Meyvesel amaçlarla örtülmüş bütün dinsellik, burada tamamıyla reddedilmektedir. "(1.1.2)  Yorumcular "meyvesel amaçları" kama (kaba ve ince duyu tatmini), artha (ekonomik gelişim), dharma (olağan dinsellik) ve moksha (kurtuluş) olarak tanımlar. Bu yüzden,  Bhagavatam  bhakti üzerinde toplanan bu gerçek dini; Krişna’ya adanmayı devam ettirir, asıl olabilecek dünyevi hedefleri aşar. Bhagavatam yalnızca hayatın esas amacına odaklanır: Tanrı aşkı.

Bhagavatamın başlıca temalari sambandha (insanin Tanrı ile ilişkisi) , abhideya (bu ilişkiyi uyandırma yöntemi) ve prayojana (bu ilişkinin amacıdır). Bhagavatam bu temaları, Puranik edebiyatının on konusu boyunca dokunaklı "karmaşık bir ortaya çıkarma vasıtasıyla" izah eder: 
1. Sarga, içerisine toprak, su, ateş, hava ve eter ile birlikte toplam maddi enerjinin (ya da Tanrı’nın evrensel sureti) var oluşa katıldığı birincil yaratılış. 
2. Visarga, ilk yaratılan canlı Brahma’nın ikincil yaratılışı. 
3. Sthana, Rabbin çeşitli güçleriyle enerjilerinin detaylı açıklamalarıyla evreni devam ettirmesi. 
4. Poshana, Tanrı ile adananı arasındaki karşılıklı ilişki ve bu ilişkiyi ilerletmeye yönelik uygulamalar. 
5. Uti, koşullu ruhun maddi aktiviteler için ani isteklerinin bir tanımı. 
6. Manvantara, bu dünyanın canlı varlıklarına verilen metinsel talimatlar. 
7. Ishanukatha, çeşitli suretlerindeki Tanrılığın Yüce Şahsiyeti hakkında detaylı bilgi. 
8. Nirodha ya da yaratılıştaki tüm enerjilerin sona ermesi. Tanrı‘nın güçleri maddi dünyanın yok oluşuna özel ilgiyle tanımlanmıştır. 
9. Mukti ya da kurtuluşun değişik çeşitleri, maddi sefaletin sona ermesinden Tanrı aşkında mükemmeliyete kadar.  
10. Ashraya, bilginin esas sonu: üstünlük. Tanrı bütünüyle tanımlanmıştır, Krişna’nın aktiviteleri Bhagavatamın göz alıcılığını taçlandırır.

Gelin ve mutlu olun.

**Katılım ve detaylı bilgi için sağ alt köşedeki workshopix mesaj gönder kutusunu kullanabilirsiniz.

Tarih: 30 Mart 2019
Yer: İstanbul

Goranga Yoga’da her Cumartesi saat 18:00'de Vedik Literatürü'nün kreması Şrimad Bhagavatam sınıflarımıza bekliyoruz. Önce kirtan yapıyoruz sonrasında Şrimad Bhagavatam sınıfımızda her hafta farklı bir konuyu sistematik olarak çalışıyoruz. Daha önceki programlara katılmamış olsanız bile bir cumartesi programa katılarak bu eşsiz vedik metni duyma ve öğrenme şansına sahip olabilirsiniz. Bhagavatam sınıflarımız ücretsizdir, dilerseniz bağış yaparak katkıda bulunabilirsiniz. 

Şrimad Bhagavatam Nedir? 
Şrimad-Bhagavatam (Bhagavata Purana) veya sadece Bhagavatam, çoğunlukla Vaişnavalarin kutsal kitabı olarak anılır. Engin ve ansiklopedik bir çalışma olan Bhagavatam tarih, psikoloji, politika, kozmoloji, metafizik ve teoloji dahil olmak üzere geniş bir bilgi yelpazesini inceler. 19. yüzyılda Amerikan transandantalist Ralp Waldo Emerson bir defasında Bhagavatam'ı okunması için bir “başucu kitabı” olarak yüceltmiştir. 

Vaişnavalar, orijinal olarak yaradılışın başlangıcında Tanrı tarafından Brahma’ya verilen derin Bhagavatam esintisini öğretirler. Brahma bu bilginin özünü Narada’ya aktarmış ve Narada da Vedik edebiyatının derleyicisi olan Vyasa’ya iletmiştir. Vyasa’nın “en eski bilginin” tarihsel yayılımında yeri kayda değerdir. Ona Vedalarin ebedi bilgeliğini dört farklı bölüme ayırması söylenir. Daha sonra, Vedik bilgisinin özünü Vedanta-sutralar olarak bilinen vecizelere özetlemiştir. Ancak Vyasa, Vedik edebiyatının bütün özetinde ve derlemesinde biraz umutsuzluğa kapılarak, Mutlak Gerçek’in şahsi özellikleri üzerine içtenlikle odaklanmayı ihmal etmişti. Bu sadece Tanrılığın Yüce Şahsiyeti, Krişna’nın ismini, şöhretini, formunu ve aktivitelerini dosdoğru anlatırsa tatmin olabileceğini söyleyen, Vyasa’nın manevi öğretmeni Narada tarafından da onaylanmıştı. Gurusunun tavsiyesini dikkate alan Vyasa, Vedik bilgi ağacının olgun meyvesi kitapların kralı, lekesiz Purana; Şrimad Bhagavatam’ı Vedanta-sutraların doğal bir anlatımı olarak derledi. 

Bunun sonrasında geliştirilmiş Bhagavatam’ın tatlı lezzeti olan üç tekrar anlatım mevcuttur. Bunlardan birincisi Himalayalar’ın yükseklerinde Badarikasrama’da ortaya çıkmıştır. Vyasa konuşmacıydı ve oğlu Sukadeva dinleyicilerin başıydı. Bhagavatam ikinci kez anlatıldı. Bu defa Sukadeva konuşmacıydı. Babasından duymuş olduklarını ekleyerek, yedi gün içinde ölmeye lanetlenen büyük bir kral olan Maharaj Parikşit’e anlattı. Son olarak, Bhagavatam’ın üçüncü tekrar anlatımı Naimisharanya ormanında (şu an Utar Pradesh’de Nimsar isimli Gomatinin kıyısında) gerçekleşti. Orada 60,000 bilge, Şri Shaunaka Rishi’nin başkanlığında, Sukadeva Bhagavatam’ı Maharaj Parikşit’e anlattığında çok iyi dinlemiş olan bilge Suta Goswami’den dinlemek için toplandılar. Bu üç anlatımın toplamı bugün bildiğimiz Bhagavatam’ı oluşturmuştur. 

Şimdiye kadar başka bir Purana bir çok biçimde ve anlatımda bu kadar canlı özetlenmemiştir. İlave olarak, en önemli anlatımcılardan biri olan Sridhara Swami’dir; Viraraghava Açarya onun üzerine önemli bir yorum yazmıştır.

Şri Caitanya’nın en seçkin takipçilerinden biri olan Sanatana Goswami’nin manevi öğretmeniyle karşılaşmasından önce Bhagavatam’ı çalıştığı söylenir. Bununla birlikte Mahaprabhu’dan şahsen gizli metinleri öğrendikten sonra onun en çok hatırlanmaya değer çalışmalarından biri, tüm Bhagavatam’ın hikaye biçiminde bir özeti olan Brihad Bhagavatamrita’yı yazdı. Diğer çalışmalar Sanatan’ın tanınmış halefleri Rupa Goswami ve Jiva Goswami tarafından da Bhagavatam’a odaklanmıştır. En yakın zamanlarda A.C. Bhaktivedanta Swami Prabhupada’nın ayrıntılı anlatımı Bhagavatam’ı net ve modern dünya için elde edilebilir hale getirmiştir. 

Bhagavatam İçeriği:
Bhagavatam daha ilk sayfalarında eşsiz mizacını gösterir: dharmah projjhita-kaitavo' tra, "Meyvesel amaçlarla örtülmüş bütün dinsellik, burada tamamıyla reddedilmektedir. "(1.1.2)  Yorumcular "meyvesel amaçları" kama (kaba ve ince duyu tatmini), artha (ekonomik gelişim), dharma (olağan dinsellik) ve moksha (kurtuluş) olarak tanımlar. Bu yüzden,  Bhagavatam  bhakti üzerinde toplanan bu gerçek dini; Krişna’ya adanmayı devam ettirir, asıl olabilecek dünyevi hedefleri aşar. Bhagavatam yalnızca hayatın esas amacına odaklanır: Tanrı aşkı.

Bhagavatamın başlıca temalari sambandha (insanin Tanrı ile ilişkisi) , abhideya (bu ilişkiyi uyandırma yöntemi) ve prayojana (bu ilişkinin amacıdır). Bhagavatam bu temaları, Puranik edebiyatının on konusu boyunca dokunaklı "karmaşık bir ortaya çıkarma vasıtasıyla" izah eder: 
1. Sarga, içerisine toprak, su, ateş, hava ve eter ile birlikte toplam maddi enerjinin (ya da Tanrı’nın evrensel sureti) var oluşa katıldığı birincil yaratılış. 
2. Visarga, ilk yaratılan canlı Brahma’nın ikincil yaratılışı. 
3. Sthana, Rabbin çeşitli güçleriyle enerjilerinin detaylı açıklamalarıyla evreni devam ettirmesi. 
4. Poshana, Tanrı ile adananı arasındaki karşılıklı ilişki ve bu ilişkiyi ilerletmeye yönelik uygulamalar. 
5. Uti, koşullu ruhun maddi aktiviteler için ani isteklerinin bir tanımı. 
6. Manvantara, bu dünyanın canlı varlıklarına verilen metinsel talimatlar. 
7. Ishanukatha, çeşitli suretlerindeki Tanrılığın Yüce Şahsiyeti hakkında detaylı bilgi. 
8. Nirodha ya da yaratılıştaki tüm enerjilerin sona ermesi. Tanrı‘nın güçleri maddi dünyanın yok oluşuna özel ilgiyle tanımlanmıştır. 
9. Mukti ya da kurtuluşun değişik çeşitleri, maddi sefaletin sona ermesinden Tanrı aşkında mükemmeliyete kadar.  
10. Ashraya, bilginin esas sonu: üstünlük. Tanrı bütünüyle tanımlanmıştır, Krişna’nın aktiviteleri Bhagavatamın göz alıcılığını taçlandırır.

Gelin ve mutlu olun.

**Katılım ve detaylı bilgi için sağ alt köşedeki workshopix mesaj gönder kutusunu kullanabilirsiniz.

Kapat